Ekonomi

Türkiye’den Orta Koridor atılımı…

“Türk Demiryolları Daire Başkanlığında İntermodal Taşımacılık Hizmetlerinin Güçlendirilmesi Projesi”nin açılış toplantısı Ankara Sheraton Otel’de gerçekleştirildi. Bakan Karaismailoğlu, Dışişleri Bakan Yardımcısı ve AB Lideri Mehmet Kemal Bozay, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanı Yunus Emre Aözen, Ulaştırma ve Altyapı Avrupa Birliği ve Dışişleri Bakanlığı Genel Müdürü Burak Aykan ve Angel Gutierrez AB Türkiye Delegasyonu Ekonomik ve Sosyal Kalkınma Bölümü Başkanı Hidalgo de Quintana

Karaismailoğlu, toplantının açılışında yaptığı konuşmada Türkiye’nin her köşesini birbirine bağladıklarını, bununla yetinmediklerini, dünyayı Türkiye’ye bağladıklarını söyledi.

2003-2023 döneminde Türkiye’ye 194 milyar dolarlık yatırım kazandırdıklarını ifade eden Karaismiloğlu, şöyle konuştu: “İnşa ettiğimiz alternatif güzergâhlar, ulaşım koridorları ve ticaret yolları ile etki alanımızı daha da geliştirmeye kararlıyız. Orta Koridorun çok değerli bir ayağını oluşturarak ülkemizin lojistik hareketlilik payını artırdık. En hızlıları arasındayız. Tüm ulaşım hizmetlerini kat kat arttıran politika ve faaliyetlerle dünyanın gelişmekte olan ülkelerine büyük bir atılım olan Orta Koridorun ürettiği ve üreteceği potansiyel ortadadır. “dedi.

ULUSLARARASI YÜK TAŞIMACILIĞINDA DEMİRYOLLARININ PAYI 10 KAT ARTACAK

Her zaman millete ve milli ekonomiye alternatif kanallar sunmak için çalıştıklarını vurgulayan Karaismailoğlu, bu kapsamda yeni hamlenin “Kalkınma Koridoru” olduğunu ifade etti. Karaismailoğlu, “Irak’ın Basra Körfezi’ndeki Fav Limanı’ndan Türkiye’nin sonuna kadar demir ve kara yollarından oluşacak koridor sayesinde Hint Okyanusu’ndan Avrupa, Akdeniz, Karadeniz ve Kafkasya’ya bağlantılar kuracağız. ” ifadeleri kullandı.

Demiryolu yatırımlarındaki hedefler hakkında bilgi veren Karaismailoğlu, şunları söyledi: “Demiryolunun ulaşımdaki payının 2029’da yüzde 11’in üzerine çıkacağını, 2053’te yüzde 22 civarında olacağını öngörüyoruz.” söz konusu.

Karaismailoğlu, uluslararası yük taşımacılığında demiryolunun payını 10 kat artırmayı hedeflediklerini belirterek, demiryolu yolcu sayısını 2035’te 145 milyona, 2053’te ise 269 milyona çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi.

Diğer ulaşım modlarında da yatırımların devam edeceğine işaret eden Karaismailoğlu, şu değerlendirmede bulundu:

“Sonuç olarak demiryolunun yük taşımacılığındaki payı 2019’dan 2053’e kadar 7 kattan fazla artacak. Bu rakamlar aynı zamanda karbon salınımında da önemli bir azalma anlamına geliyor. Tabii ki diğer ulaşım modlarında da yatırımlarımıza gereken değeri vererek. , ülkemize yeni, hızlı ve konforlu bir ulaşım sistemi kazandıracağız.Altyapı ile daha sürdürülebilir, güvenilir, çevreci, erişilebilir, kapsamlı, hızlı ve teknolojik olarak daha yenilikçi bir ulaşım sağlamak için çalışmalarımızı sürdüreceğiz. 2053 yılına kadar 190 milyar doları bulan sektörün milli gelirimize katkısı 2053 yılına kadar 1 trilyon doları aşacak ve ülkemize 5 kattan fazla yatırım maliyeti getirecek.Ayrıca 2 trilyon dolar üretim ve 28 milyon dolar kazandıracağız. çalışan insanlar.”

DEMİRYOLLARINDA KURTULUŞ ÇALIŞMALARI

Önümüzdeki dönemde Türkiye’nin eşsiz coğrafi konumundan yararlanarak, karayolu, demiryolu, deniz, hava ve haberleşme ağlarını daha ekonomik, aktif, verimli, güvenli, çevreye ve çevreye duyarlı hale getirerek lojistikte küresel ve bölgesel bir merkez olmak önemlidir. felaketlere karşı güçlüdür. Kalkınmanın temel öncelikleri olduğunu vurgulayan Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

“Şubenin düzenleyici otoritesi ve ulusal güvenlik otoritesi olarak, serbestleştirilen demiryolu kesimindeki işletmecilerin adil ve sürdürülebilir bir rekabet ortamında hizmet verebilmesi için Bakanlığımız bünyesinde AB müktesebatına uyumlu mevzuat çalışmalarına devam ediyoruz. Bu kapsamda 3 firmaya demiryolu yolcu tren işletmecisi, 4 firmaya demiryolu yük treni işletmecisi olarak yetki verdik.2022 yılında demiryollarında toplam 38,5 milyon ton yükün yüzde 16’sı özel demiryolu tren işletmecileri tarafından taşındı. yatırım ve işletme maliyetlerinin düşürülmesi ve karasal yüklerin demiryollarına kaydırılmasının cazip hale getirilmesi için çalışmalarımıza devam ediyoruz.

“ULAŞTIRMA SEKTÖRÜNDE KÜRESEL REKABET GÜCÜNÜ ARTIRACAĞIZ”

Avrupa Birliği’nin ortaklaşa finanse ettiği “İntermodal Taşımacılık Hizmetlerinin Güçlendirilmesi Projesi” ile intermodal taşımacılıkta demiryollarının payını artırmayı hedeflediklerini vurgulayan Karaismailoğlu, “Türkiye’nin bu alanda gelişmesini sağlamak ve daha çevreci ve Sadece ulusal kapsamda değil, uluslararası alanda da bağlantılar kurarak konforlu ulaşım sistemini hedeflediklerini belirten Bakan Karaismailoğlu, “Artan çevresel korkular, düşük emisyon hedefleri ve Türkiye’nin stratejik hedefleri doğrultusunda bundan sonra demiryolu yatırımlarına daha fazla ağırlık vereceğiz. Orta Koridor.” dedi.

Bu amaçla 2053 yılında 28 bin 590 kilometre hat uzunluğuna ulaşmayı hedeflediklerini anlatan Karaismailoğlu, Türkiye’ye bağlı lojistik merkezler ağı sayesinde Türkiye’nin lojistik kapasitesini ve verimliliğini güçlendirmeyi ve yük taşımacılığında demiryolunun payını artırmayı hedeflediklerini söyledi. proje ile demiryolu Karaismailoğlu, demiryolu altyapısını diğer taşıma modları ile entegre bir şekilde geliştireceklerini, intermodal taşımacılığı güçlendireceklerini ve böylece ulaştırma bölümünde küresel rekabet güçlerini artıracaklarını da açıkladı.

“ÜLKEMİZİN LOJİSTİK KAPASİTESİ VE VERİMLİLİĞİ GÜÇLENDİRİLECEKTİR”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanı Aözen de proje hakkında bilgi verdi.

Ayzen, “Türk Demiryolu Kesiminde İntermodal Taşımacılık Hizmetlerinin Güçlendirilmesi Projesi, ülkemiz sınırları içinde ve dışında yük taşımacılığında entegrasyon açısından büyük değer taşımaktadır. Avrupa Birliği IPA Fonu ile 24 ay sürecek olan projemizde 85 YTL ödeyecektir. Maliyetin %15’i IPA fonlarından, %15’i IPA fonlarından.Daha da güçlendireceğimiz ‘demiryolu bağlantılı lojistik merkezler ağı’ sayesinde, ülkemizin lojistik kapasitesini ve verimliliğini güçlendirecek ve yük taşımacılığında demiryollarının payını artıracağız. projemiz sonucunda. Ayrıca demiryolu altyapısının diğer ulaşım modları ile entegre bir şekilde geliştirilmesine ve intermodal taşımacılığın güçlendirilmesine katkı sağlayacağız. katkıda bulunacağız.dedi.

Proje kapsamında intermodal taşımacılığın Türkiye’deki talep, hizmet ve altyapı seviyeleri, teknoloji ve iş modelleri ile politika, yasal ve kurumsal çerçeve bağlamında durum analizinin yapılacağını ve ardından durumun analiz edileceğini vurgulayan demiryoluna dayalı intermodal taşımacılığın rekabet gücünü artıracak ve intermodal taşımacılığın geleceğine odaklanan yönler. Gerçekçi talep tahminlerinin ortaya konulacağını kaydetti.

Ayözen, taşıma modları arasında demiryolu yük taşımacılığının payını artırmak için yasal altyapıda gerekli düzenlemeleri yapacaklarını sözlerine ekledi.

haber-harran.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu