Ekonomi

Ryanair, Boeing MAX 10’un 2025 başlarında havalanmasını bekliyor

Boeing’in en büyük müşterisi Ryanair, 737 MAX 10 uçağının 2024 yılı sonuna kadar sertifikalandırılacağını ve 2025 yılının ilk çeyreğinde uçuşlara başlayacağını öngörüyor. Ryanair’in Mali İşler Direktörü Neil Sorahan, MAX 10’un hizmet zaman çizelgesine girişiyle ilgili iyimserliğini dile getirerek şunları söyledi: Uçağın 2024 yılında uçarken görülmeyebileceğini, ancak bir sonraki yılın ilk çeyreğinde uçmasının beklendiğini söyledi.

Ryanair, 150 MAX 10 modeli için kesin sipariş verdi ve ek olarak 150 model için daha seçeneklere sahip. Havayolunun MAX 10’a olan bağlılığı, filo genişletme ve modernizasyon stratejisinin bir parçası. Sertifikasyon süreci, uçağın ticari hizmete girmeden önce gerekli tüm güvenlik ve performans standartlarını karşıladığından emin olmak için çok önemli bir adımdır.

MAX 10 modeli, Boeing’in 737 MAX ailesinin daha fazla kapasite ve yakıt verimliliği sunmak üzere tasarlanmış en yeni modelidir. Boeing, iki ölümcül kazanın ardından 737 MAX uçağının dünya çapında yere indirilmesinin ardından MAX serisinde güncellemeler ve iyileştirmeler üzerinde çalışıyordu. MAX modellerinin hizmete geri dönüşü Boeing, havayolları ve havacılık otoriteleri için ana odak noktası olurken, güvenlik de büyük bir endişe kaynağı haline geldi.

InvestingPro İçgörüleri

Boeing, 737 MAX 10 uçağının sertifikasyonunu beklerken ve Ryanair’den gelen büyük bir sipariş modele olan güveni vurgularken, yatırımcılar şirketin mali sağlığını ve hisse senedi performansını yakından izliyor. InvestingPro’nun gerçek zamanlı verilerine göre Boeing’in piyasa değeri 124,3 milyar ABD dolarıdır ve bu da onun Havacılık ve Savunma endüstrisinde önemli bir oyuncu olduğunu yansıtmaktadır. 2023’ün 3. çeyreği itibarıyla son on iki ayda gerçekleşen %23,34’lük gelir artışına rağmen şirketin brüt kar marjı %11,44 ile düşük kalıyor ve bu da şirketin kârlılık açısından karşılaştığı zorlukların altını çiziyor.

InvestingPro Tips, analistlerin önümüzdeki dönem için kazançlarını yukarı doğru revize ettiğini ve bunun da Boeing’in gelecekteki performansına dair iyimserliğe işaret edebileceğini ortaya koyuyor. Ancak Boeing’in bu yıl kârlı olmasının beklenmediğini ve hissedarlara temettü ödemediğini, bunun da yatırım kararlarını etkileyebileceğini belirtiyorlar. Hisse senedi, söz konusu tarih itibarıyla bir aylık fiyat toplam getirisinde %21,17’lik bir düşüşle değerli bir dalgalanma yaşadı; bu, piyasanın hem şirketin ilerlemesine hem de daha geniş sektör dinamiklerine karşı duyarlılığını gösteriyor.

InvestingPro, Boeing’in finansal verilerini ve hisse senedi potansiyelini daha derinlemesine incelemek isteyen okuyucular için ek bilgiler ve ölçümler sunuyor. Yeni yıla özel indirimle InvestingPro aboneliği artık %50’ye varan indirimlerle sunuluyor. 2 yıllık InvestingPro+ aboneliğinde ek %10 indirim için SFY24Kupon kodunu kullanın veya 1 yıllık abonelikte %10 ek indirimden yararlanın. SFY241 Kupon kodunu kullanın. Toplam 9 analist revizyonu da dahil olmak üzere daha fazla InvestingPro İpuçlarını keşfedin ve Boeing’in pazardaki konumu ve gelecekteki beklentileri hakkında kapsamlı bir anlayış elde edin.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu